Belső kommunikációs rendszer vizsgálata

Szolgáltatások»Szervezetfejlesztés»

A belső kommunikációs audit a szervezeti/vállalati kommunikáció emberi és szervezeti tényezőinek, különösen akadályainak feltárására, ezen keresztül pedig hatékonyságának javítására alkalmas eljárás.

 

Diagnózisa a következőkre terjed ki:

  • milyen információk keletkeznek, és ezek továbbítása hogyan történik a szervezetben
  • mely eszközök, módszerek és csatornák hiányoznak a rendszerből, vagy működnek alacsony hatásfokkal
  • milyen emberi (személyiségben vagy személyközi kapcsolatokban gyökerező) és szervezeti (strukturális, hatalmi, érdek, presztízs, stb.) tényezők gátolják a hatékony kommunikációt

A szervezetről „kommunikációs térkép", ennek alapján pedig a kommunikációs gátakat és megszüntetésük lehetőségét bemutató írásos elemzés készül.


Az eredmények, megállapítások hasznosítása:

  • a szervezet feladatstruktúrájához illeszkedő kommunikációs rendszer kialakítása
  • az információ-áramlást gátló formális és/vagy informális gátak lebontása
  • a kommunikációs rendszer „szűk keresztmetszeteinek" és az információ torzulását eredményező egyéb tényezőknek a kiiktatása
  • célzott kommunikációs tréningek, továbbképzések tervezése
  • belső PR-tevékenység tervezése

 

 

Copyright © 2009. ProManagement Kft. Minden jog fenntartva.
H-1097 Budapest, Vaskapu u. 10-14. C. ép. 408. Tel./Fax:(36-1) 311- 9951, 787-5744, e-mail: info@promanagement.hu