Belső kommunikációs rendszer vizsgálata
A belső kommunikációs audit a szervezeti/vállalati kommunikáció emberi és szervezeti tényezőinek, különösen akadályainak feltárására, ezen keresztül pedig hatékonyságának javítására alkalmas eljárás.
Diagnózisa a következőkre terjed ki:
- milyen információk keletkeznek, és ezek továbbítása hogyan történik a szervezetben
- mely eszközök, módszerek és csatornák hiányoznak a rendszerből, vagy működnek alacsony hatásfokkal
- milyen emberi (személyiségben vagy személyközi kapcsolatokban gyökerező) és szervezeti (strukturális, hatalmi, érdek, presztízs, stb.) tényezők gátolják a hatékony kommunikációt
A szervezetről „kommunikációs térkép", ennek alapján pedig a kommunikációs gátakat és megszüntetésük lehetőségét bemutató írásos elemzés készül.
Az eredmények, megállapítások hasznosítása:
- a szervezet feladatstruktúrájához illeszkedő kommunikációs rendszer kialakítása
- az információ-áramlást gátló formális és/vagy informális gátak lebontása
- a kommunikációs rendszer „szűk keresztmetszeteinek" és az információ torzulását eredményező egyéb tényezőknek a kiiktatása
- célzott kommunikációs tréningek, továbbképzések tervezése
- belső PR-tevékenység tervezése